Lördag och Söndag 6-7/4

God morgon!
Det har varit full fart hela helgen!
I fredagskväll blev vi bjudna på tre rätters-middag hos vår vän Johan med flickvän. Sååå gott! Första gången jag åt anka tror jag... Smakade som kött typ.
Vi kom hem sent och somnade som grisar allihopa.
 
På lördagen fyllde William 1år. Vi vaknade och sjöng lite, personalen på Ronald hade köpt en present och fixat ballonger, så himla gulligt! 
Vi hade vi möte med kirurgen Torsten kl 10.30. Vi fick svar på massor av frågor och fick veta exakt hur och vad han ska göra. Jag sa åt honom att sova ordentligt och vara rädd om händerna. Vi träffade även en familj från Gotland som är här med sin William som också ska hjärtopereras. Skönt att ha en annan mamma att bolla med känner jag, som är i samma situation. Det är så mycket som händer nu och det känns som att hjärnan svämmar över med information. Minns att jag skrev när vi var på VIDA att alla intryck känns som en kopieringsmaskin och papprena hinner inte bli sorterade... Ungefär så känns det. Som att huvudet snart kommer sprängas!
Vet att jag behöver få allt ur mig och lätta på trycket, men jag vet inte hur än...
Vi spenderade resten av dagen i Lund. Så himla mysig stad! Vi åt lunch, fikade, shoppade lite och bara hade det bra. På kvällen åt vi tacos efter en storhandling på ICA. Kvällen spenderade vi på rummet med lite godis och slappade på sängen.
 
Igår hade vi inte möte förrän kl 14 med narkosläkaren så vi passade på att ta det lugnt hemma. Peter och William var ute en sväng medan mamma och jag låg med våra datorer på rummet. Vi hade tänkt åka till ett köpcentrum efter vi träffat narkosläkaren så vi kom oss inte ut före.
Efter lite tacosrester så knatade vi bort till sjukhuset. Det tar ca 10 min att gå så det är skönt!
Narkosläkaren berättade vad han ska göra och hur han kommer arbeta under operationen och vad som händer med William efteråt ur hans synvinkel. Vi fick svar på hur han kommer må och vara samt en rundvandring på BIVA med William från gotland och hans föräldrar.
Sedan blev det shopping! Två par jeans till mig, en dress till William, mamma köpte en jacka och så hade de Ben & Jerry´s glasstånd där så vi tog en glass innan vi åkte hem igen.
Det blev pizza till middag och face off på TV´n. William verkade lite hängig och sov flera timmar när vi kom hem. Tror han har en liten förkylning i kroppen så vi får se vad läkarna säger. Idag är han lite varm men inte alls hängig. Vi duschade honom i steril tvål, det var inte populärt, och så fick han på sig en ren pyjamas. Lite välling och så somnade han i sin säng. Vi ställde klockan på 06 och försökte sova. Jag somnade efter 23 men vaknade igen vid 02 och kunde inte somna om.... Sedan vaknade William 05 och jag var helt död. Vi fick i honom lite vatten och så fösökte jag vila lite fram till 06. Då stod dusch på schemat igen! Mamma och jag duschade medan Peter flyttade på bilen, idag gick det bättre. Vi hade fått med oss fula sjukhuskläder som var alldeles för små som vi satt på och så rullade vi igång Rorri på mobilen, den bästa mutan!
Hittills har William faktiskt inte protesterat så värst mycket över att inte få mat, vi trodde han skulle vara fly förbannad vid det här laget.
Mamma och Peter ska sätta Emla-bedövningssalva nu på fötterna och ena handen där narkosläkaren ska sätta sin nål om ett par timmar.
7.30 ska vi vara på avdelning 67 och påbörja sövningen. Vi bestämde att Peter följer med in i slussen där William slutligen sövs, mamma och jag är med när han får lugnande. Sedan tar operationen ca 4 tim och vi åker hem och äter frukost och sen åker vi nog bort till Nova köpcentret och fördriver tiden. Kirurgen ska ringa när allt är klart och då får vi träffa William på BIVA men då är han fortfarande sövd och ligger i respirator.
De tror att han ska slippa den imorgon och få komma till avdelning 67 och där ska vi vara tills han är frisk att få åka hem.
 
Det är skitsegt att få upp en bild, jag provar senare!
 
Over and out.
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0