hundra tårar senare...

Så har vi börjat packa, fått lite ny energi och laddar om!
Nytt preldatum är måndag om en vecka, vi åker hem innan dess och fokuserar på att få William helt frisk. Han kommer bara vara hemma, inga besök eller utflykter. Handling av mat och sånt får göras själva och handspriten ska missbrukas haha! Vi har köpt suppar också för att hjälpa honom på vägen.
På torsdag ska vi in på Astrid Lindgren och kolla hans CRP (infektionsvärdet). Nu ligger det på 23 och vi vill att det ska vara så lågt som möjligt. Gör de bedömningen att det är tillräckligt lågt så åker vi ner igen på lördag, på söndag tar de ett nytt CRP och röntgen och om allt fortfarande ser bra ut så blir det tummen upp!
Jag hoppas så hårt jag bara kan, nu vill jag inget hellre än att snabbspola fram tiden till torsdag och helgen. Jag sa till om VAB på sjukhuset så de fixade ett intyg så jag inte behöver jobba den här veckan, vilket känns jätteskönt. Nu kan vi bara ta det lugnt hemma och göra William frisk. Mycket fruktpuré ska han få!!
 
Det var tungt att få beskedet som vi befarade men samtidigt poängterade kirurgTorsten att det är rent farligt för hans lilla hjärta att bli opererat med en pågående infektion. Så det finns inte så mycket annat att välja på och eftersom det är hyfsat bråttom med operationen så fick vi det nya datumet så snart det var möjligt. Nu känns det bra och all kärlek vi får från släkt och alla vänner (er/ni) går inte att beskriva! Så många som följer med oss och som känner för William och håller tummar och tår. TACK SNÄLLA!!!! Det betyder massor! Jag hade inte orkat utan all den här värmen och kärleken. Jag tillät mig att släppa allt och gråta lite och nu har jag hittat ny styrka och hopp. Det här kommer vara ett minne blott snart.
Jag kommer nog skriva lite hemma för att hålla igång och så självklart efter torsdag när vi vet hur det blir. Nu känner vi oss lite som att "det här kan vi" så förmodligen kommer vi kunna ha ett annat lugn nästa gång och inte lika nervöst.
 
Over and out.
/R

Kommentarer
Postat av: Daniel waldenström

Håller alla tummar i världen för att allt skall gå bra för er, styrke kramar

2013-04-08 @ 20:05:02
Postat av: Marianne Bokedal

Följer er "lite på avstånd"...men "historien",omtanke och blodsband håller oss sammanlänkade <3
Med tanke på vilka "fighters" du och Peter är, så är det klart att william (resultatet av er) är en också :) Kramar-omtanke-styrka-tilltro-tummar & tår till er...totalt "Virus & baciluskfritt"

2013-04-09 @ 12:22:53
Postat av: Maria

jag hoppas att allt kommer att bli så bra som möjligt och jag tänker på er jättemycket! jag ska hålla alla tummar och tår jag kan för lilla familjen!
Jag vet att allt kommer att bli bra och det är skönt att våren är på gång så det är mildare väder ute. hoppas att ni kan vila och ta korta promenader nu så han blir frisk och kry! massa kramar

2013-04-09 @ 22:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0