Dag 3 post op

Jag är så jäkla trött på kvällarna så jag passar på att skriva lite nu medan hjärnan är vaken ;-)
 
Natten har varit bättre än den innan men jag var tvungen att vakna när coola Karolina kom in vid 02. Välling och blöjbyte innan jag fick somna igen. Nästa gång jag vaknade var kl 08 och gulliga Mervi (?) kom in och skulle kolla syresättning, temp, puls och andetagen. Då var jag inte pigg...
Sedan blev det frukost för William och arsenalen av mediciner. Det tog 2 min sen kaskadkräktes William i sängen så all frukost kom upp. Vi vet inte vilken av alla mediciner, salter och vätskedrivande som han reagerar på. Men han hade kräkts igår också... Lilla plutten...
Jag åt frukost och sen kom mamma och Peter en stund. Peter gick efter ett par min för att hämta upp pappa som kommit för att vara här tills vi ska åka hem. Det var roligt att se ett nytt ansikte hemifrån! Pappa hade med sig underhållning i form av filmer, ljudböcker, korsord och godis. Tror William blev glad att träffa honom med.
William är mycket piggare idag, han har åkt lite vagn på avdelningen och så har han tagit sina första stapplande steg efter operationen. Det var lite darrigt och stappligt men tror han tyckte det var skönt att få komma upp och ut lite. Det är inte mycket mysfaktor på rummet...
Innan lunch kom de och meddelade att William skulle bli av med sin pump som pumpar in smärtstillande direkt i kroppen vid såret. Den har legat i en väska som vi måste ha med överallt och det var så skönt att slippa den också. De tog även bort kompressplåstrena över såret. Han tyckte inte det var kul alls men blev så fin efteråt! Nu ser man knappt att han har nåt sår om man inte öppnar upp skjortan. Han har kvar infarten i handen och pacemaker-trådarna som sitter framför hjärtat. Men han är mycket mer mobil nu och det är så befriande. Ansvariga läkaren tyckte det var helt fantastiskt att han redan var uppe och gick. Med lite tur och inga konstigheter så får vi permis på lördag och hemgång söndag! Tjohoo! Han ska bara få igång aptiten lite mer. Idag har han ätit rätt dåligt förutom frukosten som kom upp sen... Men William pratar och håller låda och viftar med sina små armar så det går åt rätt håll och alla värden ser bra ut.
 
Nu blir det siesta!
Over and out.
/R
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0