11/6 Ursäkta röran och frånvaro...

Ja jag försöker få ordning på temat men är alldeles grön på det här och fattar inte riktigt alla inställningar. Men det kanske ger sig med tiden ;)

Det var svårare att få ihop en stund varje dag att blogga än jag trodde! Det har gått nästan en vecka sedan sist och det har hänt en del och vi har fått dagarna att gå.
Det roligaste är att min fläckiga springare kom tvåa på tävling med sin duktiga hopp-in-ryttarinna :D Fin-fin rosett, plakett, hästgodis och ett fult skärp som gick till ryttarinnan. Trodde jag skulle få ett fräsigt schabrak eller nåt kul till hästen. Hoppas vi kommer lika bra placerade när vi väl sätter igång så jag också får komma placerad, vill egentligen bara få rida det där ärovarvet. Har alltid fantiserat om det sen man såg alla duktiga ryttare i globen.



Helgen spenderades på byggjobbet. Kassan för hela slanten! Lördagen var galet mycket och söndagen lite lagom. Skönt att få lite extra pengar och så får sjömannen vara pappa lite. Tror det är bra för deras relation, med tanke på att Williams farfar inte var något vidare närvarande när han levde. RIP och allt sånt där...

Idag gjorde jag ett försök att rida själv och O to the M to the G vad jag är inte som jag ska vara! Helt och hållet ur balans och ur kondition och allt möjligt tråkigt som kommer med en besvärlig (läs skitont!) graviditet. Men det ska tränas upp, blir en lektion på onsdag och så ska jag ta mig ett besök till naprapaten. Vidare så såg jag att Friskis har utomhusträning gratis i sommar på en idrottsplats nära mig, typ cykelavstånd, så dit ska jag masa mig två dagar i veckan. Om jag bara kommer ihåg de himla knipövningarna och de andra övningarna så borde jag komma i form lagom tills jag ska tävla igen. Det är den 19e aug (skriv upp det folks) på stockholms fältrittklubb. Ska bli skoj hoppas jag kommer i mina tävlingsbyxor bara!

Imorgon börjar sjömannen sin sista jobbvecka innan sitt sommarlov (wihoo 11 veckors ledigt tillsammans!). Ska sova en del ute hos Williams morbror som passar hus plus katter, måste ju kolla att han sköter sig. Imorgon kommer även mäklaren för att vi ska påbörja projekt sälja lägenheten. Ska bli så himla spännande att se vart vi hamnar sen och hur mycket större vi får!



"När jag blir stor ska jag rida på Sam!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0